Nazilli Belediyesi'nden "iddialar hakkında inceleme" açıklaması

Nazilli Belediyesi'nden "iddialar hakkında inceleme" açıklaması

Nazilli Belediyesi, son günlerde sosyal medya ve bazı basın organlarında yer alan iddialar üzerine hem idari hem de hukuki inceleme ve soruşturma süreçlerinin başlatıldığını bildirdi.

Belediyeden yapılan yazılı açıklamada, Belediye Başkanı Dr. Ertuğrul Tetik’in talimatıyla ilk andan itibaren gerekli değerlendirme sürecinin başlatıldığı belirtildi.

Nazilli Belediyesi'nin şeffaflık, hukuk devleti ilkesi, kamu vicdanı ve kurumsal sorumluluk çerçevesinde hareket ettiği vurgulanan açıklamada, "Söz konusu iddialar, herhangi bir tereddüde mahal bırakılmaksızın hem idari hem de hukuki boyutlarıyla değerlendirmeye alınmış; ilgili birimler nezdinde gerekli inceleme ve soruşturma süreçleri ivedilikle başlatılmıştır. Başlatılan süreç halen devam etmekte olup, konu tüm yönleriyle titizlikle ele alınmaktadır. Belediyemiz tarafından yürütülen inceleme ve soruşturma süreci; mevzuat hükümleri, kamu yönetimi ilkeleri ve hukukun genel prensipleri doğrultusunda dikkatle sürdürülmektedir." denildi.

Açıklamada, kamu kaynaklarının korunması ve hukuka uygunluğun tavizsiz şekilde gözetildiği aktarılarak, şunlar kaydedildi:

"Yürütülen mevcut süreçte herhangi bir hususun üstünün örtülmesi, görmezden gelinmesi ya da zamana bırakılması söz konusu değildir. Aksine, tüm iddiaların açıklığa kavuşturulması, varsa sorumluların ortaya çıkarılması ve gerekli işlemlerin eksiksiz şekilde uygulanması konusunda belediyemizin iradesi nettir. Sürecin sağlıklı ilerleyebilmesi adına inceleme ve soruşturma aşamalarına ilişkin detayların, resmi sonuçlar netleşmeden kamuoyu önünde tartışma konusu yapılması ise hem idari sürecin hem de hukuki değerlendirmenin sıhhati bakımından doğru olmayacaktır."

Belediyenin eleştiri ve denetime açık olduğu, hukuk çerçevesinde hesap vermekten imtina etmeyeceği belirtilen açıklamada, "Doğruluğu teyit edilmemiş, resmi süreçler tamamlanmadan hüküm içeren ve kamuoyunu yanıltabilecek nitelikteki değerlendirmelerin; hem yürütülen soruşturma süreçlerine hem de kurumsal itibara zarar verme riski taşıdığı da açıktır. Bu nedenle sürecin tamamlanması beklenmeden yapılan peşin hükümler, yorumlar ve yönlendirmeler konusunda kamuoyunun sağduyulu yaklaşım sergilemesi büyük önem taşımaktadır." ifadelerine yer verildi.
Nazilli Belediyesi'nin hukuk ve vicdan zemininde hareket edeceğini bildiren açıklama şu sözlere yer verildi: "Nazilli Belediyesi, yürütülen inceleme ve soruşturma süreçlerini sonuna kadar takip edecek; ortaya çıkacak resmi tespitler doğrultusunda gereken tüm idari ve hukuki adımları gecikmeksizin atacaktır. Hiç kimsenin şüphesi olmasın ki belediyemiz, kamu sorumluluğunun gereği olarak, hukuk ve vicdan zemininden ayrılmadan hareket etmeye devam edecektir."

Açıklamada, resmi inceleme ve değerlendirmeler neticelendiğinde gerekli açıklamanın şeffaf bir şekilde kamuoyuyla paylaşılacağı bildirildi.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.