Didim Belediyesi Orman Kampının Temizliği Mavi Bayrakla Tescillendi

İşletmesini Didim Belediyesi’nin devraldığı ve İlk Defa Mavi bayrak ödülü alacak olan Tavşanburnu (Orman kampı) Tabiat parkındaki mavi bayrak dolayısıyla bir tören düzenlendi.

Törende ayrıca İlçemizde mavi bayrak almaya hak kazanan otel, plaj, Marina ve bir tekneye de mavi bayrak belgeleri törenler verildi.Tavşanburnu (Orman kampı) Tabiat parkında düzenlenen Mavi bayrak törenine Didim Kaymakamı İskender Yönden, Didim Belediye Başkanı A. Deniz Atabay, Didim Belediye Başkan yardımcısı Salih Bankoğlu, Didim Turizm Derneği başkanı Ercüment Alkaner, Didim Belediye Meclis Üyeleri, Turizmciler, Otel yöneticileri ile öğrenciler katıldı.Tören öncesinde Mahir Özgür Damar İlkokulu 2. Sınıf öğrenciler deniz ve çevre temizliğiyle ilgili resim çizerlerken ilçe protokolü de öğrencilerle bir araya gelip sohbet etti. Ardından Öğrenciler çevre ve doğa temizliğini anlatan şiirler okudu; marşlar söyledi. Öğrenciler ardından Çevre andı okuyarak söz verirken hazırladıkları andı ilçe protokolüne ve davetlilere imzalattılar.

“MAVİ BAYRAKLI İLK TABİAT PARKI”

Ardından Mavi bayrak törenine geçildi. Törende ilk konuşan TÜRÇEV Kuzey Ege Koordinatörü Doğan Karataş Didim’de bu yıl Mavi bayrakla ilgili iki özel durumun olduğunu altını çizerek “bugün güzel bir gün; burayı seçmemizin özel nedeni Tavşan burnu tabiat parkı bu yıl ilk kez mavi bayrak alıyor. Burası endemik türleri ve doğal yapısıyla özel bir yer, önem verdiğimiz bir yer burası; Mavi bayrak noktasında 1993 yılından bu yana Türkiye’de faaliyetlerini yürütüyoruz. Mavi bayrak sayısı ülkemizde hiçbir yıl azalmadan sürekli arttı. Bu yıl Türkiye olarak 436 sayısına yükselerek Dünya’da 2. sıraya yerleştik. Birinci sırada İspanya var. Bu anlamda bu yıl örnek bir yıl. Aydın’da toplam 26 plajımız var ve bunların 11’i Didim’de dalgalanıyor. Bayrak konusunda Didim’de özel bir durum var. Didim’de uzun yıllar 11 bayrak ve bir marinamız vardı. Bu sene D-Marin’de bulunan Packagers adlı yata da bayrağımızı verdik. Bu açıdan Didim için önemli bir durum. Bu noktada burada yapılan çalışmaları konusunda Kaymakamımıza ve Belediye Başkanımıza teşekkür ediyorum ve bu kalitenin artacağını düşünüyorum.” dedi.

“ORMAN KAMPINI HALKA AÇTIK”

Didim Belediye Başkanı A. Deniz Atabay da “Orman Kampını en iyi şekilde projeyle düzenleyip halka sunmak istediklerini belirterek “Burası bizim önem verdiğimiz ve daha da önemli olan bir yer; Bu yer doğal olarak harika bir yer. Buradaki bitkileri korumak ve devretmek bizim için önemli; burası için güzel bir proje hazırladık. Yapacağımız şeyler kısıtlı. Bakanlığın istediğinden fazla çalışma yaptık. Buradaki ağaçları plan üzerinde tek tek işledik. Bu önemli bir çalışmaydı. Halkımızın burada ücretsiz yada çok az yada ücretle faydalanmasını hedefliyoruz. Esas alış nedenimizde bu;Bu konuda bir çok spekülatif şeyler konuşuldu. Belediyeler zara etmemek koşuluyla kar etmek zorunda değildir. Pazar kazanılacak bir yer olarak görmüyoruz. Belediyeler buraları sosyal belediyecilik anlamında halka anlatıp ve buradaki doğal güzellikleri açmamız gerekiyordu ve biz bunu yaptık. Bizim amacımız burası kar etmek değil bizler burayı korumak için ve halkımız için bir yer olarak düşünüyoruz. Bakanlığa projemizi sunduk. Restoranlar olacak. Kamping alanı olarak, Bungalovları ihya edip halka ucuz şekilde konaklama anlamında halka açacağız. Her türlü şeylerin korunduğu ve halkın engellenmediği bir yer haline getireceğiz. Bunun çabası içindeyiz. Bu kadar önem verdiğimiz yere mavi bayrak ta çekmek bizim için önemli. Didim’de 11 mavi bayrak olması bu da önemli.” diye konuştu.Didim Kaymakamı İskender Yönden ise konuşmasında Didim’in tarihi ve doğal güzelliklerini anlatarak “İnsanları buraya geldiğinde bu anlamda Didim için 11 bayrak çok önemli; bu bizim temiz ve doğaya saygılı olduğumuzun göstergesi. İnsanlar artık derneğin koordinesi altında bunu yapıyor. Bu çok önemli… Mavi bayrağın ilçemiz adına hayırlı olmasını diliyorum.” ifadelerine yer verdi.Konuşmaların ardından Mavi bayraklı otel ve plaj ile D-Marin Didim Marina ile Packagers adlı yatın sahibine belgeleri verildi. Törenin sonunda hatıra fotoğrafı çektirildi.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.