Yazıkent Mahallesi'nde yapımı süren TOKİ Konutları şantiyesinde görev yapan 23 işçi, taşeron firmalardan toplam 2 milyon 100 bin liralık alacaklarının ödenmediği gerekçesiyle dün başlattıkları eylemi yeniden hareketlendirdi.
İşçiler, dün taşeron firma yetkilileriyle yaptıkları görüşmelerde alacaklarının bugün ödeneceğine dair söz verilmesi üzerine eylemlerine ara verdiklerini, ancak kendilerine verilen sözün tutulmadığını ileri sürdü.
Ödemelerin yapılmaması üzerine işçiler ile firma yetkilileri arasında yeniden gerginlik yaşandı. Seslerini duyurmak isteyen işçiler, inşaat halindeki binaların çatısına çıkarak protestolarını sürdürdü.
İhbar üzerine bölgeye sevk edilen güvenlik güçleri, şantiye ve çevresinde önlem aldı. İşçiler, alacaklarının tamamı hesaplarına yatana kadar eylemlerine devam edeceklerini belirtti.
Edinilen bilgiye göre, TOKİ'nin ana yüklenici ve kendi bünyesindeki personelin ödemelerini düzenli yaptığı, yaşanan aksamanın alt taşeron firmalar ile işçiler arasındaki sözleşme ve ödeme anlaşmazlığından kaynaklandığı öğrenildi.
Ekiplerin ve firma yetkililerinin işçileri ikna çalışmaları sürüyor.