MGM'den alınan güncel verilere göre, Türkiye'nin en sıcak merkezi 26 Haziran Cuma günü 43,0 dereceyle Kuyucak ilçesi oldu. Kuyucak bu değerle Türkiye genelinde zirveye yerleşirken, diğer ilçeler de adeta erime noktasına geldi.
Nazilli, kavurucu sıcaklarda da üst sıraları kimseye kaptırmadı. Nazilli, 40,4 derecelik sıcaklıkla Köşk ile aynı dereceyi paylaştı. Termometrelerin 40 derecenin üzerine çıktığı Nazilli'de vatandaşlar bunaltıcı hava nedeniyle gölge yerlere ve klimalı alanlara sığındı.
DİĞER İLÇELERDE DE DURUM FARKSIZ
Sıcaklık dalgası Aydın'ın dört bir yanını kuşatmış durumda.
Karpuzlu: 39,8 °C ile adeta kavruldu.
Efeler, Sultanhisar ve Buharkent: İl merkezi Efeler başta olmak üzere Sultanhisar ve Buharkent ilçeleri 39,7 dereceyle adeta eşitlendi. Bu ilçelerimiz, İzmir'in Beydağ ilçesiyle aynı sıcaklık seviyesinde yer aldı.
TÜRKİYE'NİN DİĞER KAVURUCU MERKEZLERİ
Aydın ilçelerinin damga vurduğu listenin diğer sıralarında ise Güneydoğu ve Akdeniz illeri yer aldı. Mardin Kızıltepe 41,7 °C, Şanlıurfa Ceylanpınar 41,3 °C ve Antalya Serik 40,8 °C ile Kuyucak’ın hemen ardına yerleşti.
Uzmanlar, sıcaklıkların önümüzdeki günlerde de etkisini sürdüreceğini belirterek, özellikle kronik rahatsızlığı olanların, yaşlıların ve çocukların güneşin dik geldiği saatlerde dışarı çıkmaması konusunda uyarılarda bulundu.